Subject: FW: Elektriprojekti P19210_IP5971_TP_EL kooskõlastamine - Tagasiside 21.12.2023
From: "Tarmo Uusrand" <[email-masked]>
To: "Maanteeameti klienditugi" <[email-masked]>
Date: Wed, 27 Dec 2023 14:51:53 +0200

Tere

Saadan projekti täiendustega kooskõlastamiseks.

<https://www.dropbox.com/scl/fo/wemz7p92cbxr3zsa8bq2a/h?rlkey=te0so82pbg9a
6uajco4xbxnh1&dl=0>
https://www.dropbox.com/scl/fo/wemz7p92cbxr3zsa8bq2a/h?rlkey=te0so82pbg9a6
uajco4xbxnh1&dl=0

1.	Projekti seletuskirjas korrigeerida ja täiendada kaabelliini
paigaldusnõudeid.

*	arvestades, et osaliselt on kaabelliin kavandatud ristuvalt
põhimaanteega ja arendushuvi aluse riigiteega on Transpordiameti nõue
sügavuse osas minimaalselt 2,2m ning 1250N kaitsetoru. Lisada eeltoodud
nõue seletuskirja.

*	„ riigitee mulde nõlvast kaugemal kui 1m või kraavi põhjas: 1.0m
750N“ – märgime, et teekraavi all tuleb vastavalt nõuetele kasutada 1250N
kaitsetoru.
*	Täiendada seletuskirjas sätestatud erandi sõnastust: „Juhul kui
paas on kõrgemal kui projektne/eeldatav tehnovõrgu sügavus (näidatud
asendiplaanil) ja seetõttu ei ole mõistlik kaabli lahtisel meetodil
paigaldus Transpordiameti tavanõuete kohasele sügavusele, siis võib kaabli
sügavust vähendada, eeldusel et kaabel süvistatakse vähemalt 30 cm paekihi
sisse. Seejuures on vähim kaabli paiknemissügavus riigi transpordimaal 60
cm.“

Märkustega on arvestatud ja seletuskirja lisatud muudatus.

2.	Projekti asendiplaani joonisel on osaliselt viitekastides
sätestatud: „NB! Sügavuse märkus seletuskirjas“. Märgime, et antud juhul
on tegemist tööprojektiga, kus tuleb anda selged ja üheselt mõistetavad
juhised tehnovõrgu rajamiseks ehk lähtuvalt objektipõhistest
teadaolevatest andmetest anda ette igal pool tehnovõrgule ikkagi
konkreetne nõuetega kohane rajamissügavus.

Märkusega on arvestatud ja asendiplaanile lisatud sügavused.

3.	Paralleelkulgemisel riigiteega nr 11258 Ellandvahe tee tuleb
tagada vastavalt nõuetele minimaalne kaugus 2m truubi otsakutest.
Asendiplaani joonisele kanda peale kaugused truubi otsakutest.

Märkusega on arvestatud ja asendiplaanile lisatu kaugused (kaablist truubi
otsakuni).

4.	Männituka kinnistu (24504:008:0123) juurde kavandatud bussipeatuse
juures tuli kaabelliin viia kavandatavast bussitaskust eemale sellisele
kaugusele, et peatuse ehitamiseks ei oleks vajalik kaabli kaitsmiseks teha
lisainvesteeringuid. Käesolevalt ei ole arvestatud bussipeatuse juurde
kavandatud valgustusega (mast ja selle juurde kavandatav kaabel):

Märkusega on arvestatud ja kaabel nihutatud valgustimastist 2m kaugusele.

5.	Ristumine põhimaanteega nr 1 tuleb nõuete alusel kavandada
minimaalselt 2,2m sügavusele.

Märkusega on arvestatud ja on tagatud kaabli/toru min 2.2m sügavus.

6.	Riigitee nr 11260 ja Kiriku tee ristumiskohta on kavandatud
harukilbi rajamine. Projekti asendiplaanil näidata kilbi kaugus riigitee
katte servast ning kanda peale ristumiskoha nähtavuskolmnurgad. Märgime,
et ristumiskoha nähtavuskolmnurka ei ole lubatud nähtavust piiravate
rajatiste kavandamine.

Märkusega arvestatud ja kilp nihutatud ristmikust kaugemale. Asendiplaanil
on näidatud kilbi kaugus planeeritava tee katte servast.

Uues asukohas jääb kilp olemasoleva ja planeeritava teepinna suhtes alla
1m. Joonisele lisatud nähtavuskolmnurgad 10m+50m, 10m+100m, 10m+150m ja
10m+200m.

7.	Juhime tähelepanu, et projekti seletuskirjas on Teil läbivalt
väike kirjaviga – riigitee projekti koostaja ei ole Selekter Projekt OÜ –
korrektne on Selektor Projekt OÜ

Parandused tehtud seletuskirjas ja asendiplaanil.

Lugupidamisega

Tarmo Uusrand

Projektijuht

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

GSM: +372 5298284

 <http://www.thsprojekt.com/> www.thsprojekt.com